I morse när jag kollade på min facebook som jag brukar göra så fick jag mig en smärre chock. Där har jag några vänner på fb som skriver exempelvis så här: "Har nu rensat i vänlistan, jag vägrar att ha vänner som sympatiserar med SD".

Kanske jag skall skriva samma sak, fast om F! eller Vänsterpartiet då jag tycker deras politik är åt helsike... Men nej. Detta skulle ALDRIG falla mig in! Jag vägrar döma mina vänner p.g.a hur dom röstar! Vad jag vet så är dom fina människor, många av dom har barn och gör bra ifrån sig i samhället. Vissa är förtidssjukskrivna, vissa är arbetssökande. Några har egna företag och tjänar gott om pengar. Medans andra knappt får det att gå ihop varje månad. Vissa är ensamstående. Några har en stor familj med stort nätverk av vänner. Någon är på väg att bryta upp efter att ha levt olyckliga en längre tid med sin respektive. Men jag har inga vänner som är kriminella och förgiftar sin omgivning. Tvärtom är dom alla bra människor som försöker göra sitt bästa här i livet.
 
Vi har alla olika erfarenheter av livet och dess bagage. Några kanske har upplevt saker en människa inte skall behöva vara med om. Så varför skulle jag eller du ha rätt att döma någon annan människa p.g.a av vad dom röstar på?
 
Aldrig i mitt liv att jag skulle "ta bort vänner " p.g.a det. Då skall man nog rannsaka sig själv istället."Vi gillar olika" skriver aftonbladet. Jasså, men inte att man får tycka olika... Uppenbarligen inte. 
 
Hur kan man från att vara nära vänner och umgås och ha skoj till att över en natt blivit blockad från den personen?? Nu har jag dock inte blivit drabbad. Men jag har vänner som råkat ut för det.
 
Tycker allt är sorgligt, trångsynt och väldigt dumt!

Kommentera

Publiceras ej