Vaknade till massor av inlägg på facebook idag om vilka fantastiska uppvaktningar mina vänner som är mammor hade fått. Det var alltifrån teckningar, frukost på sängen, mammor som blivit utbjudna på restaurang i eftermiddag.
Denna sexbarnsmamman fick inget av ovanstående presenter. Däremot fick jag massor av kramar och fick höra att jag är världens bästa mamma! 
 
Sen när jag kom ut i köket så kom käftsmällen. Massor av disk som min man skulle ha tagit hand om igår. Eftersom han jobbar till fem i eftermiddag så kan jag inte låta det ligga där. Så jag satte igång och diska. Efter fem minuter kom min busiga 1,5-åring in och hade en mindre ljuvlig doft i blöjan! Japp, bara attt ta tag i detta. Dock inte lätt att byta på en busunge som vrider och vänder på sig som en daggmask!
 
Efter att ha klarat av både bajsblöja och stor del av disken satte jag igång att steka pannkakor. Samt skriva detta inlägg medans jag vänder pannkakor.
 
Senare är det dags att gå till vallokalen! För det gör ni väl?! Som min fb-vän skrev: "Att rösta är en rättighet inte en skyldighet! Ta vara vara på era rättigheter - Det är banne mig er skyldighet!"
 
Klockan är nu 11.07 när jag sätter punkt här. Dags för frukost!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej