Har precis kommit hem från stan där jag försökt hitta sommarkläder till mig själv. Förra sommaren hade jag storlek 38. Jag fick massor av komplimanger för jag hade lyckats gå ner 20 kg. Denna sommaren har komplimangerna inte varit lika många. Faktiskt inte en enda om jag skall vara ärlig. Tvärtom. Men det är väl så när man misshandlat sin kropp och själ till en 44-46:a....
 
Jag sätter mig ner i min sköna soffa och drar filten över mig. Jag tar fram min mobil och går in på instagram. Det första som dyker upp är en bild på en söt, smal tjej, men perfekt rund välmusklad lite utåtstående rumpa(som det skall vara). Hon skriver att hon tränat en timma på gymmet och beskriver dom olika muskelgrupperna som fått sig en fajt. Jag känner samtidigt hur skärpet skär in i mitt magfläsk så jag får ändra sittställning. Nåväl, hon är ung och har inte fött ett endaste barn tänker jag för mig själv. Hon ser så lycklig ut. Hennes liv är nog snudd på perfekt. Hennes pojkvän är ett snyggt muskelberg som är med i tv-programmet Gladiatorerna. Hon verkar ha massor av vänner. Hon är allt det där jag inte är. Känner ett uns, förlåt ett ton avundsjuka i kroppen.
 
Har man sex underbara ungar som varje dag överröser en med kärlek så borde man väl vara nöjd? Missförstå mig inte, jag älskar mina barn mer än livet självt. MEN jag är ju så mkt mer än bara en mamma! När barnen somnat på kvällen så sitter hon där i soffan. En mullig kvinna som är inne på sitt 39:onde år. Som flyttade 80 mil upp till Sundsvall. Långt ifrån vänner och släktingar. En kvinna som blev mobbad under hela sin skoltid. Varje dag. En kvinna som gjort många misstag här i livet.
 
Just nu går jag igenom något oerhört jobbigt här hemma. Kan tyvärr inte säga mer än så-just nu. Men jag vet att mkt av mitt betende beror på det jag går igenom. Jag försöker bryta mitt tröstätande, men det är jäkligt svårt. Mat och godis tröstar när jag mår som sämst. Dagen efter ger det skuldkänslor och jag inser att jag inte lyckades stå emot igår kväll heller. Men kanske ikväll? Vi får se!

1 kommentarer

Victoria

22 May 2014 12:11

Här är en till som äter på tok för mkt godis. :( Kram o håller tummarna för dig ikväll.

Kommentera

Publiceras ej